دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1403 - 21:24

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| استارت تیم ملی در سال جدید با پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان/ ادامه صدرنشینی شاگردان قلعه نویی

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| استارت تیم ملی در سال جدید با پیروزی پرگل مقابل ترکمنستان  ادامه صدرنشینی شاگردان قلعه نویی
تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری ۵ گله مقابل ترکمنستان به صدرنشینی خود در گروه E مسابقات مقدماتی جام جهانی ادامه داد.
کد خبر : 902714

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در دور دور سوم از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در انتهای این دیدار تیم ملی کشورمان با ۵ گل حریف خود را شکست داد و به صدرنشینی خود ادامه داد.

داور: یوسوکه آراکی

اخطار: سامان فلاح(ایران)

گل‌ها: محمدحسین کنعانی‌زادگان (۱۰ و ۴۸)، سردار آزمون (۱۳)، محمد محبی (۵۶) و امید نورافکن (۲+۹۰)

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمدامین حزباوی (۷۲- سامان فلاح)، میلاد محمدی، صالح حردانی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس (۷۲- اللهیار صیادمنش)، علی قلی‌زاده (۷۲- مهدی قائدی)، مهدی طارمی(85 محمدرضا آزادی)، محمد محبی و سردار آزمون (۱+۴۵- امید نورافکن).

ترکیب ترکمنستان: رستم آهالیف، وفا جمعه‌یف، واچمیرات آناگولیف، ابراهیم محمدوف، روشن‌حال محمدوف، میرزا بیک نظروف، تیمور چاریف، بیگ مراد بایوف، ارسلان آمانوف، دیدار دوریدیف و یازقلیچ قربانف.

تیم ملی ایران هر دو نیمه را هجومی آغاز کرد و جالب اینکه در هر دو نیمه دو گل به ثمر رساند. نکته جالب‌تر اینکه زننده گل‌های اول هر نیمه مهدی طارمی بود. دیگر گل‌ها را سردار آزمون و محمد محبی به ثمر رساند. در لحظات پایانی بازی و در وقت‌های اضافه امید نورافکن با شوتی سرکش، گل پنجم را به دروازه ترکمنستان دوخت.

تیم ملی فوتبال ایران با برتری در این دیدار با ۷ امتیاز صدرنشین گروه E شد. ازبکستان هم با همین امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم جای گرفت. ترکمنستان هم پس از هنگ‌کنگ با یک امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته